Tuesday 13 December 2011
Not Only Friends Part 1 Posted at 19:04 0 comments (+)
Song Joong Ki , 16


Di kawasan perumahan Ji Hyo

Ji Hyo POV
eish , mane si Joong Ki nie , dah hampir setengah jam aku tunggu dye tapi x kluar2 gak . Mati laa aku klau lambat hari nie . Mesti aku kene marah ngan cikgu disiplin hari nie . grr . Jaga laa kau Joong Ki ! kau sampai sini nanti , aku kerjakan kau cukup2 ! tengoklaa ape aku akan buat .

Sedang Ji Hyo asyik melayan perasaan tiba2 ..

Joong Ki : Hah !! Ape yang noona tengah buat nie ?

Ji Hyo : Aigoo ! Joong Ki ! terkejut aku .. haish .. dah laa , jom pegy sekolah .. cepat !

Joong Ki : Alaa , noona marah ke ? .. janganlaa marah .. sorylaa .. ea ?

Ji Hyo : eish , kali nie aku maafkan kau . laen kali klau kau buat lagi , siap kau ! hmph

Joong Ki : yeay ! trimas noona ! noona the best !

Ji Hyo : dah2 laa tuu , nanti lambat sampai skola pulak ..

Joong Ki : ok ok , jom !

Ji Hyo POV
nasib baik laa kau nie kawan aku sejak kecil , klau x dah lame aku tinggalkan kau sorang2 tadi .

Di dalam kelas Ji Hyo

Jessica : weh , Ji Hyo , kau ade ape2 affair ke dengan Joong Ki tuu ?

Ji Hyo : e'eh ? mane kau dapat info yang bukan2 nie ?

Jessica : x delaa , aku tanye je . lagipon aku slalu nampak korang bersame .

Ji Hyo : owh , x laa . kitorang cume kawan sejak kecil je . dye jiran aku sejak dye 5 tahun lagi .

Jessica : so , automatically korang rapatlah nie ?

Ji Hyo : yup , x sangka kawan aku nie bijak jugak ye ? ahaha

Jessica : erk , aku mmg sentiase bijak , kau je yang x perasan . haha

Ji Hyo : eee , perasan . tolonglaa . haha

Jessica POV
x kanlaa dye x de sikit pon perasaan dekat Joong Ki tu ? nak kate Joong Ki tu x handsome , handsome jea aku tengok . siap jadi salah seorang lelaki idaman dekat sekolah nie lagi . pelik betullah Ji Hyo tuu . eish , klau aku ade kawan sejak kecil yang handsome macam tu , dah lame aku jadikan boyfriend . hikhik

Ji Hyo : Weyh , jauhnye mengelamun .. sampai x sedar yang kelas dah habis ?

Jessica : e'eh , iye ? .. hehe .. syok sangat aku mengelamun tadi sampai x sedar ..

Ji Hyo : ape2 jelaa , Jessica ..

Jessica : ehehehe .. eh , tu Joong Ki dah datang tu , aku chow dulu ea ? byeee

Ji Hyo : ok2 , jumpe esok .. bye .. jom Joong Ki

Joong Ki : jom !

Semasa dalam perjalanan pulang ke rumah masing

Ji Hyo POV
asal Joong Ki senyap je hari nie ? ade ape2 yang terjadi dekat dye ke ? dye putus cinta ke ? .. aish , x baik buat andaian sendiri .. baik aku tanye Joong Ki

Ji Hyo : J ..

Joong Ki : Ji Hyo !

Ji Hyo : iye , ade ape Joong Ki ? ..

Joong Ki : takde ape2 takde ape2 ..

Ji Hyo POV
ape Joong Ki nie ? panggil aku pastu x nak cakap pulak .. apelaa

Joong Ki POV
ish , nak start perbualan dengan ape , ek ? rase macam x de topik nak cakap jea .. hmm .. kene fikir nie ..

Ji Hyo : Joong Ki , kau x sihat ke ? kau demam , eh ?

Joong Ki : ehh , x de laa . ade2 je noona nie . saye x demam laa .

Ji Hyo : iye ke ? sini kejap ..

Ji Hyo menyentuh dahi Joong Ki .. tiba2 muka Joong Ki merah padam ..

Ji Hyo : hmm .. biase je , tp knape muke kau merah ?

Joong Ki : ah ? oh . mungkin cuaca skarang agak panas kot . ahaha

Ji Hyo : hmm .. *geleng geleng*

Ji Hyo POV
panas ke ? .. sejuk je rasenye .. berangin lagi .. peliklaa Joong Ki nie .. hmm , lantak dye laah ..

Joong Ki POV
erk , apelaa aku nie . dah terang2 yang hari nie x panas . asal aku jawab yang hari nie panas pulak . ish , aku nie mmg x pandai nak cover line depan noona laa .

Ji Hyo : oh , kita dah sampai .. ok , aku masuk dulu , ye ? ..

Joong Ki : ehh , noona tunggu !

Ji Hyo : ape lagi ?

Joong Ki : ermm , esok kite pergy sekola same2 , ea ..

Ji Hyo : aku tahulaa ..

Joong Ki : bye noona !

Ji Hyo : bye ..

Ji Hyo POV
ish , macam2 laa budak nie .. pelik betul perangai dye sejak akhir2 nie .. hmm .. biarkanlaa dye .. hidup dye .. x de kene mengena dengan aku pon .. pergy mandi lagi bagos ..

Keesokan harinya di Kantin Sekolah

Perasaan ingin tahu Jessica membuak - buak . Dia mengambil keputusan untuk menanyakan lagi tentang perasaan Ji Hyo terhadap Joong Ki .

Jessica : Ji Hyo , x kanlaa kau x suke Joong Ki walau siket pon ?

Ji Hyo : x . aku x suke dye dan aku x kan suke dye .

Jessica : knape kau cakap macam tuu ? kau benci dye ke ?

Ji Hyo : x laah . maksud aku , aku cume pandang dye sebagai dongsaeng je , x lebih drpd tuu

Jessica : klau satu hari nanti kau suke kat dye mcamane ?

Ji Hyo : aku dah ckap ' x kan ' kan ?

Jessica : ish .. hmm .. klau Joong Ki suke kau mcmane ?

Ji Hyo : aku suruhlaa dye lupekan aku .

Jessica : cakap senang , klau dye x leh lupekan kau mcmane ?

Ji Hyo : cukup , aku malas dah nak jawab soalan kau tuu ..

sedang asyik Ji Hyo dan Jessica berborak . tiba - tiba , keadaan kantin jadi huru - hara dengan sorakan pelajar perempuan ..

Jessica : OMG ! knape nie ?

Ji Hyo : manelaa aku tahu .. cube kau pergi tengok ape yg kecoh2 kat sane tuu ..

Jessica pergy meninggalkan Ji Hyo dan kembali semule selepas beberapa minit dengan keadaan yang tergesa - gesa . " Ji Hyo ! " , jerit Jessica . malangnya , Ji Hyo tidak sedar akan Jessica yang sedang memanggilnya disebabkan oleh suasana yang bising itu .

Jessica : Ji Hyo !

Ji Hyo : ape dye ? ade orang kene histeria ke ?

Jessica : x la ! ape kau nie ? .. ade ke orang kene histeria siang2 gini ?

Ji Hyo : oh , ye x ye jugak .. habes tu ade ape ?

Jessica : Yong Hwa .. Yong Hwa dah balik ke Seoul !

Ji Hyo : hah ? Yong Hwa ? siape tu ?

Jessica : Yong Hwa tuu ..

sedang Jessica bersungguh - sungguh ingin menerangkan siapa sebenarnye Yong Hwa itu , tiba2 ..

Bersambung ..

Labels:

All rights reserved your blog
◀ RECENT ENTRIES | HOME


About
Hye . Mirza Syazwana here . Sixteen . Kind of short . I'm just sharing my thoughts and experience in here . Do enjoy reading it and mind leave positive comments on my tagboard . Goodluck .
tagboard
Affiliates
etcetera

View my Insta Profile ?
Instagram
Follow me on twitter ?
Questions
Credits
Layout by mymostloved with script, background and image.