Friday 30 December 2011
Not Only Friends Part 10 ( Final ) Posted at 18:13 0 comments (+)

Not Only Friends Part 10 ( Final )

Joong Ki berlari ke arah Ji Hyo , Ji Hyo juga begitu ..

Ji Hyo : Joong Ki !

Joong Ki : Ji Hyo !

Joong Ki memeluk Ji Hyo dengan erat .. Ji Hyo membiarkan sahaja akan tindakan Joong Ki itu ..

Ji Hyo : tsk .. noona nak mintak maaf pasal semalam ..

Joong Ki : gwenchana , noona .. saya x kisah pun pasal tuu ..

Ji Hyo : noona x sepatutnya buat macam tu dekat kamu ..

Joong Ki : x apelaa noona .. noona salah faham je ..

air mata Ji Hyo mula gugur satu demi satu .. Joong Ki mengesat air mata Ji Hyo ..

Ji Hyo : maaf Joong Ki tapi noona sukakan kamu .. maafkan noona ..

Joong Ki : knape noona nak mintak maaf pulak ?

Ji Hyo : sebab noona x patut sukakan kamu .. kamu dah ade orang yang kamu suka ..

Joong Ki : hmm .. maaf tidak diterima ..

tangisan Ji Hyo makin kuat selepas mendengar kata-kata Joong Ki ..

Joong Ki : sebab .. orang yang saya suka tuu ialah Song Ji Hyo .. *whisper*

Ji Hyo : J .. Joong Ki ?! .. uwaa !!

Ji Hyo seperti tidak menyangka yang Joong Ki akan membalas cintanya .. dia sangat gembira sehinggakan tidak dapat digambarkan dengan kata-kata .. " saranghae Song Ji Hyo " , kata Joong Ki .. *kiss* .. Ji Hyo tersenyum kegembiraan .. kali ini , tangisannya bukan lagi tangisan kesedihan , tetapi tangisan kegembiraan ..

Joong Ki : saya terpaksa pendam perasaan saya selama 10 tahun , noona tahu x ? ..

Ji Hyo : mianhe Joong Ki .. noona x tahu pun yang kamu sukakan noona .. mianhe

Joong Ki : gwenchana .. skarang , noona dah pun jadi milik saya ..

Ji Hyo : ahaha ..

Jessica yang hanya memandang dari tadi , tersenyum puas melihat gelagat mereka ..

Jessica POV
terharunya tengok diorang .. bila pulak aku nak jadi mcam tu , ek ? haha ..

Yong Hwa juga melihat situasi itu .. dia hanya mampu melihat .. fikirannya berkata " biarkanlaa mereka " .. tetapi , hatinya berkata " halang dia ! jangan lepaskan dia " ..

Yong Hwa POV
hmm .. nampak gaya , aku kenelaa lupakan perasaan aku nie ..

Di kelas Ji Hyo

Jessica : wah .. orang tu dah berpunya dah sekarang ..

Ji Hyo : eh ? mane tahu nie ?

Jessica : aku nampak ..

muka Ji Hyo berubah merah ..

Ji Hyo : n .. nampak ? kau nampak semuanya ke ?

Jessica : yup .. semuanya ..

Ji Hyo : termasuk yang ..

Jessica : ha'ah part yang kau ngan dia ..

Belum sempat Jessica menghabiskan ayatnya , Ji Hyo segera menutup mulut Jessica ..

Ji Hyo : wei , janganlaa cakap kuat-kuat , malu laa aku nanti ..

Jessica : haha .. relax laa .. aku gurau je ..

Ji Hyo : hmm .. boleh percaye ke ?

Jessica : semestinya .. haha

Waktu persekolahan telah pun tamat .. Joong Ki dan Ji Hyo pulang ke rumah bersama-sama ..

Ji Hyo : Joong Ki .. jangan tinggalkan noona , ea ?

Joong Ki : umm ..

Joong Ki tersenyum hambar .. beberapa minit kemudian , Joong Ki tiba di rumahnya ..

Omma : Joong Ki ! cepatlaa berkemas .. pagi esok kita dah kena bertolak ..

Joong Ki : urm .. saya tahulaa ..

Joong Ki masuk ke dalam biliknya dan menghempaskan bandannya ke atas katil .. air matanya mula jatuh ..

Joong Ki POV
mianhe Ji Hyo ~ ah .. saranghae ..

Keesokan harinya .. Ji Hyo menunggu Joong Ki di depan rumahnya .. setelah beberapa minit , Joong Ki tidak juga keluar ..

Ji Hyo POV
mana Joong Ki ni ? dia dah lambat daripada biasa ni .. baik aku tengok kat dalam rumah dia ..

" Krekk " pintu rumah Joong Ki dibuka .. rumah Joong Ki kosong ..

Ji Hyo POV
knape rumah Joong Ki kosong nie ? .. mane perabot-perabot yang sepatutnya ade kat sini ? .. mane semua orang pergi ? .. tak .. takkanlaa ..

Ji Hyo bergegas ke bilik Joong Ki .. seperti yang disangka , bilik Joong Ki juga kosong .. hanya ada sekeping kertas yang terletak di atas lantai .. di atas surat itu tertulis ' Song Ji Hyo ' .. Ji Hyo tidak sanggup membuka surat itu .. tapi , perasaan ingin tahu menguasai diri .. Ji Hyo membukanya ..


Ji Hyo .. maafkan saya sebab saya tak kasi tahu hal ni .. saya x kasi tahu noona sebab saya x nak noona bersedih ..  saya .. mulai hari ini .. saya sekeluarga akan menetap di United States selama 5 tahun .. mianhe noona kerana rahsiakan hal ini .. saya harap noona dapat tunggu 5 tahun lagi untuk saya .. saranghaeyo noona ..

Song Joong Ki


lutut Ji Hyo terasa lemah .. air matanya tidak berhenti mengalir .. dia seperti tidak dapat menerimanya ..

Ji Hyo : andwe ! Joong Ki , andwe !!

Ji Hyo POV
knape ?! knape kamu buat noona macam nie ? .. kamu kata kamu x kan tinggalkan noona .. wae ?!

Ji Hyo tiba-tiba pengsan .. mak Ji Hyo yang terdengar jeritan Ji Hyo , bergegas ke rumah Joong Ki ..

Ji Hyo omma : omg ! Ji Hyo ah !

setelah beberapa jam .. Ji Hyo tersedar .. kepalanya terasa pening .. matanya sakit .. dia mahu bangun dari katilnya tapi tidak bermaya .. dia memaksa dirinya ..

Jessica : Ji Hyo , kau nak ke mana ?

Ji Hyo : Joong Ki mane ? aku nak jumpa dia !

Ji Hyo tidak dapat mengawal dirinya sendiri .. matanya semakin merah disebabkan air mata yang mengalir keluar ..

Jessica : Ji Hyo .. bawa bertenang Ji Hyo .. dia dah pindah , Ji Hyo ..

Ji Hyo : x .. dia x kan tinggalkan aku .. dia x kan ..

Jessica : Ji Hyo .. terimalaa kenyataan .. dia dah pindah ..

Ji Hyo : tak .. tak !!

Jessica : Ji Hyo !! kau kena terima kenyataan , walaupun ianya menyakitkan !

Ji Hyo : tsk ..

Jessica mengesat air mata Ji Hyo .. kemudian memeluknya ..

Jessica : shh .. dahlaa .. jangan menangis lagi .. Ji Hyo ..

Ji Hyo : tsk .. dia dah kata dia x kan tinggalkan aku ..

Jessica : dia x kan tinggalkan kau .. dia bukannya pergi untuk selamanya ..

Ji Hyo : tsk .. tsk ..

Jessica : kau tunggula dia .. 5 tahun je .. bukannya lama sangat ..

Ji Hyo : tp aku x boleh hidup tanpa dia ..

Jessica : x , Ji Hyo .. kau boleh .. cuma kau x nak cuba ..

Ji Hyo : tp ..

Jessica : Ji Hyo , aku tahu .. dia mesti x nak tinggalkan kau .. dia sayangkan kau ..

Ji Hyo : tsk .. aku nak jumpa dia ..

Jessica : kau tunggu laa 5 tahun lagi .. kau cuma perlu bersabar .. tu je ..

Ji Hyo : urmm ..

setelah beberapa hari , Ji Hyo dapat menerima hakikat yang sebenar .. dia cuba untuk hidup tanpa Joong Ki walaupun ianya sementara .. dia tetap setia menunggu Joong Ki .. dia berazam untuk menunggu Joong Ki walaupun terpaksa memakan masa yang lama .. inilah yang dinamakan kuasa CINTA ..

Ji Hyo POV
Joong Ki .. noona akan tunggu kamu .. noona pasti akan tunggu kamu .. noona janji akan mencintai kamu seorang sahaja .. jadi , janganlaa jatuh cinta dengan orang lain .. jangan lupakan noona tau .. saranghae ..

-- THE END --

thanks sebab setia membaca fanfic meerza .. hehe .. meerza sangat menghargainya .. meerza x tahulaa bila lagi meerza boleh buat fanfic .. sebab .. tahun 2012 , meerza dah PMR .. so , meerza x sempat laa nak bukak lappy .. hehe .. lepas PMR nanti , klau meerza rajin .. meerza buat fanfic banyak-banyak .. haha .. once again , thanks guys :'D

Meerza Syazwana

Labels:

About
Hye . Mirza Syazwana here . Sixteen . Kind of short . I'm just sharing my thoughts and experience in here . Do enjoy reading it and mind leave positive comments on my tagboard . Goodluck .
tagboard
Affiliates
etcetera

View my Insta Profile ?
Instagram
Follow me on twitter ?
Questions
Credits
Layout by mymostloved with script, background and image.