Wednesday 28 December 2011
Not Only Friends Part 8 Posted at 22:11 0 comments (+)
Lizzy , 16

Not Only Friends Part 8

Keesokan harinya , waktu persekolahan berjalan seperti biasa . Lizzy menuju ke arah Joong Ki dan memberitahu Joong Ki sesuatu .

Lizzy : hey , pukul 11 nanti , jumpe kat atas bumbung skolah , okay ?

Joong Ki : eh , tunggu ! err ..

Lizzy meninggalkan Joong Ki yang masih lagi tertanya-tanya di situ ..

Joong Ki POV
hmm .. knape dia suruh aku pergi atas bumbung , ek ? .. nape x jumpe kat kelas je ? .. hmm ..

lima minit lagi , tepat pukul 11 pagi .. Joong Ki bergegas ke atas bumbung skolah untuk berjumpa dengan Lizzy .. Setibanya dia di sana , dia ternampak Lizzy sedang menunggunya .. Joong Ki sudah agak , Lizzy mesti akan tiba awal daripadanya ..

Joong Ki : hmm .. ade ape kau nak jumpa aku ?

Lizzy : saje je .. nak panggil kau .. lame x lepak ngan kau ..

Joong Ki : hey , betul-betul laa ..

Lizzy : yelaa .. aku cume nak tanye .. kau ade ape-ape ke dengan Ji Hyo ?

Joong Ki : knape kau nak tahu ?

Lizzy : aku seje je tanye ..

Joong Ki : x de pon .. kitorang cuma kawan sejak kecil je ..

Lizzy : iye ke ? betul ke x de ape2 ?

Joong Ki : ye , betul .. aku x tipu ..

Lizzy : owh .. ok .. hmm

Joong Ki : tuu je ke kau nak tanye ?

Lizzy : urmm ? .. x , ade satu lagi perkara yang aku perlu bagitahu kau ..

Joong Ki : hmm .. ape dia ..

Lizzy : urmm .. Joong Ki .. sebenarnya .. aku .. aku dah lame sukekan kau ..

Joong Ki : huh ?

Lizzy : aku suke kau .. x kanlaa kau x perasan selame nie ?

Joong Ki : maaflaa .. aku mmg x prasan dan aku rase kau patut suke pada orang lain ..

mendengar kata-kata Joong Ki , air mata Lizzy mula berlinangan ..

Lizzy : k .. kenape ? aku nie x lawa ke ? aku x layak untuk jadi girlfriend kau ke ?

Joong Ki : x .. bukan tuu .. aku .. aku dah ade orang yang aku suka ..

Lizzy terdiam seribu bahasa .. matanya semakin merah .. empangan air matanya sudah pecah .. hatinya semakin remuk ..

Joong Ki : urmm .. aku balik kelas dulu , ea .. skali lagi , maaf ..

Lizzy : tsk ..

Lizzy menarik Joong Ki .. dengan kekuatan Lizzy , Joong Ki berpaling ke belakang dan ..

Ji Hyo POV
hmm .. nak rehat-rehat laa kejap kat atas nie ..

sampai sahaja Ji Hyo di pintu untuk ke bumbung sekolah , Ji Hyo ternampak Lizzy dan Joong Ki berkucup .. Ji Hyo menekup mulutnya dengan tangan kerana terkejut ..

Ji Hyo POV
omg ! tuu ..

air mata Ji Hyo mula berlinangan .. tiba-tiba Ji Hyo terasa seperti matanya ditekup oleh seseorang ..

Yong Hwa : jom kite pergi tempat yang dapat menenangkan hati awk ..

Sementara itu , Joong Ki dan Lizzy ..

Joong Ki : Lizzy ! ape yang kau buat nie ?

Lizzy : mianhe .. aku .. aku x leh kawal perasaan aku ..

Joong Ki : ape nie , Lizzy ? tsk ..

Joong Ki meninggalkan Lizzy yang masih lagi menangis teresk-esak di atas bumbung sekolah .. Ji Hyo dan Yong Hwa pula menuju ke taman belakang sekolah .. Ji Hyo kelihatan muram dan tidak mengeluarkan satu patah perkataan pon sepanjang perjalanan mereka ..

Yong Hwa : Ji Hyo , awk .. x ape-ape ke ?

Ji Hyo : x .. s .. saye x ape-ape .. s .. saye ok je ..

Yong Hwa POV
hmm .. ape yang Lizzy buat tadi ? dia suke Joong Ki ke ? knape dia x pernah cakap apa-apa pasal Joong Ki dekat aku ? hmm ..

Yong Hwa mendekati Ji Hyo , kemudian memeluknya ..

Yong Hwa : Ji Hyo .. menangis je klau awk nak .. x perlu tahannya lagi ..

Ji Hyo : tsk ..

empangan air mata Ji Hyo mula pecah .. Yong Hwa yang setia di sisi Ji Hyo mula menyanyikan sebuah lagu untuk menenangkan Ji Hyo yang sedang menangis ..


Ji Hyo tertidur sebaik sahaja lagu yang dinyanyikan Yong Hwa itu habis ..

Yong Hwa POV
Ji Hyo , klau kau suke aku , kau mungkin x kan rasa sedih sampai macam nie skali ..

Yong Hwa kemudiannya memeluk Ji Hyo dengan erat dan mengucup dahi Ji Hyo ..

Setengah Jam Kemudian

Ji Hyo : uhmm ..

Ji Hyo mengeliat selepas bangun dari tidurnya ..

Yong Hwa : hmm .. sleeping beauty dah bangun ke ?

Ji Hyo : haa ~ * daze *

Ji Hyo menggosok kedua-dua matanya .. dan mula kembali ke dunia realiti ..

Ji Hyo : eh ? eh ? ehhh ?

Ji Hyo POV
aku .. aku tertidur atas peha Yong Hwa ke ? .. aigoo ~ malunya ..

muka Ji Hyo serta merta berubah merah akibat malu .. Yong Hwa tersenyum melihat Ji Hyo ..

Ji Hyo : urmm .. mianhe .. and gomawo ..

Yong Hwa : gwenchana .. cheonmanae .. saya sentiasa ada untuk awak ..

Ji Hyo : oh ? umm ..

muka Ji Hyo bertambah merah apabila Yong Hwa kata begitu kepadanya ..

Ji Hyo POV
hmm .. knapelaa aku x jatuh hati dekat Yong Hwa nie ? tsk ..

selepas insiden itu , Ji Hyo semakin mengelak daripada Joong Ki sepanjang hari itu .. Joong Ki mengajaknya pulang bersama , tetapi Ji Hyo memberi alasan bahawa dia pulang bersama Jessica hari ini ..

Di rumah Ji Hyo

Ji Hyo masih lagi memikirkan tentang insiden Joong Ki dan Lizzy .. dia tidak dapat berhenti fikir tentangnya .. ia membuatkan Ji Hyo merasa sangat sedih .. " Tok Tok " , bunyi pintu bilik Ji Hyo diketuk ..

Ji Hyo POV
umm .. siape yang datang nie ?

Ji Hyo : masuklaa ..

pintu bilik Ji Hyo dibuka .. Joong Ki masuk ke dalam bilik Ji Hyo ..

Joong Ki : noona , noona x sihat ke ?

Ji Hyo : x laa .. noona ok je ..

Joong Ki : noona .. noona benci saye ke ?

Ji Hyo : m .. mane ade .. noona x benci kamu pun ..

Ji Hyo mengalihkan pandangannya ke tempat lain .. dia tidak mahu Joong Ki sedar akan matanya yang semakin berkaca ..

Joong Ki : Ji Hyo ..

Joong Ki cuba untuk melihat wajah Ji Hyo . Ji Hyo sedar akan perkara itu .

Ji Hyo : jangan pandang noona !

Joong Ki : noona .. knape noona mengelak daripada saya ? saya ade buat salah ke ?

Ji Hyo POV
noona .. noona cuma x nak ingat pasal tadi , sebab tuu noona mengelak daripada kamu ..

Ji Hyo tidak menjawab pertanyaan Joong Ki . Joong Ki berasa sedih akan tindakan noonanya itu .

Joong Ki : noona , klau saye ade buat salah , maafkanlaa saya ..

Joong Ki segera beredar dari situ .. Ji Hyo pula menangis sekuat hati selepas Joong Ki pergi ..

Ji Hyo POV
Joong Ki pabo ! knape .. knape kamu x pujuk noona ? .. sekurang-kurangnya , tenangkanlaa noona .. kamulaa punca kesedihan noona , tahu x ? tsk ..

Bersambung ..

Labels:

About
Hye . Mirza Syazwana here . Sixteen . Kind of short . I'm just sharing my thoughts and experience in here . Do enjoy reading it and mind leave positive comments on my tagboard . Goodluck .
tagboard
Affiliates
etcetera

View my Insta Profile ?
Instagram
Follow me on twitter ?
Questions
Credits
Layout by mymostloved with script, background and image.