Thursday 29 December 2011
Not Only Friends Part 9 Posted at 14:41 0 comments (+)
Jessica Jung

Not Only Friends Part 9

Keesokan harinya , Ji Hyo langsung tidak bertemu Joong Ki .. dia pergi ke sekolah seorang diri .. dia tidak mahu bertemu Joong Ki kerana dia tidak mahu melukakan hatinya lagi .. setibanya dia di sekolah ..

Jessica : Ji Hyo .. janganlah bersedih lagi .. aku kan ada ..

Ji Hyo : hmm ? buat ape aku nak bersedih ?

Jessica : aku tahu segalanya laa ..

Ji Hyo : hmm .. siapa yang bagitahu kau ? Yong Hwa ke ?

Jessica : ha'ah .. dia dah ceritakan segalanya dekat aku ..

Ji Hyo : owh .. aku rase , aku patut lupakan dia laa .. aku x layak untuk dia ..

Jessica : x kanlaa kau nak putus asa mcam tu je ?

Ji Hyo : hmm .. nmpaknya macam tu laa ..

Jessica : aku rase kau x perlulaa nak putus asa ..

Ji Hyo : x .. aku perlu .. lagipun , dia dah berpunya .. aku x nak ganggu diorang ..

Jessica : manelaa tahu kau tersalah nampak ke ..

Ji Hyo : Sica , aku x rabun lagilaa .. Yong Hwa sendiri pun nampak ..

Jessica : hmm ..

Jessica POV
tp .. dari ape yang aku perhatikan , Joong Ki nmpak mcam suka dekat Ji Hyo .. x kanlaa dia berubah hati kot .. aku rase , nie mesti ade salah faham nie .. hmm ..

Di kawasan perumahan Yong Hwa

seperti biasa , setiap pagi Yong Hwa dan Lizzy pergi ke sekolah bersama-sama ..

Yong Hwa : Lizzy .. kamu suke Joong Ki ke ?

Lizzy : huh ? mane ade ..

Yong Hwa : jujur jelaa dengan abang ..

Lizzy : hmm .. ha'ah .. Lizzy sukakan Joong Ki ..

Yong Hwa : sejak bila ?

Lizzy : tahun lepas ..

Yong Hwa : knape Lizzy x kasi tahu abang ?

Lizzy : saye .. saye cuma x nak abang tahu ..

Yong Hwa : hmm .. ape yang kamu buat dengan Joong Ki semalam ?

Lizzy : huh ?

Yong Hwa : ape yang kamu buat dengan Joong Ki kat atas bumbung skola smalam ?

Lizzy : err .. abang .. abang nampak ke ?

Yong Hwa : urmm .. abang nampak ..

Lizzy : saye .. saye x sengaja buat macam tuu .. saye x leh kawal prasaan saye smalam ..

Yong Hwa POV
eh ? ape maksud dia yang dia x sengaja buat mcam tu ? dia yang mulakan dulu ke ?

Yong Hwa : adik yang mulakan dulu ?

Lizzy : umm ..

Yong Hwa : hmm .. adik dah couple laa nie ?

Lizzy : kitorang x couple laa ..

Yong Hwa : eh , bukan korang couple ke ?

Lizzy : x .. adik luahkan perasaan kat Joong Ki , tp Joong Ki reject adik ..

Yong Hwa : pastu sebab adik x leh terima , adik kiss dia ?

Lizzy : ha'ah ..

Yong Hwa : * sigh * abang ingat korang dah couple .. kesian Ji Hyo ..

Lizzy : knape dengan Ji Hyo ?

Yong Hwa : dia suka Joong Ki .. and dia pun nampak korang smalam ..

Lizzy : j .. jinja ?!

Yong Hwa : umm ..

Lizzy : hmm ..

Yong Hwa POV
aku kene kasi tahu Ji Hyo nie ..

Di sekolah

Ji Hyo tertidur di dalam kelas kerana tidur yang tidak cukup semalam .. Jessica meninggalkan Ji Hyo berseorangan di dalam kelas .. dia mengambil keputusan untuk berjumpa dengan Joong Ki .. beberapa minit kemudian , Jessica tiba di kelas Joong Ki ..

Jessica : Joong Ki , ke sini kamu ..

Joong Ki : hmm .. ade ape ?

Jessica : kamu dengan Lizzy ade apa-apa ke ?

Joong Ki : x .. x de ..

Jessica : habis tu , knape korang kiss smalam ..

Joong Ki * sigh * smalam dia luahkan perasaan kat saya , tp saye reject dia ..

Jessica : eh ? bukan ke .. bukan korang couple ?

Joong Ki : x laa .. mane ade ..

Jessica : habis tu , knape korang kiss ?

Joong Ki : saye pun x tahu , saye pusing blakang je , tiba-tiba dia kiss saya ..

Jessica : owh .. agak dah .. mesti salah faham nie .. kesian Ji Hyo ..

Joong Ki : Ji Hyo ? dia .. dia nampak ke ?

Jessica : ha'ah .. saye x patut kasi tahu nie , tp .. die .. die sukakan kamu , Joong Ki ..

muka Joong Ki tiba-tiba berubah merah ..

Jessica : dia salah sangka yang kamu dan Lizzy dah couple ..

Joong Ki : patutlaa dia x nak pandang saya semalam ..

Jessica : saye rase , kamu patut jumpa dia dan selesaikan salah faham nie ..

Joong Ki : umm .. baiklaah .. saye pergi sekarang ..

sementara itu , di kelas Ji Hyo ..

Yong Hwa : hey , sedih lagi ke ?

Ji Hyo : umm .. lebih kuranglaa ..

Yong Hwa : saye rase , awk x perlulaa bersedih lagi ..

Ji Hyo : knape ?

Yong Hwa : sebab .. semua yang awk nmpak smalam tuu .. salah faham je ..

Ji Hyo : huh ? salah faham apenye ?

Yong Hwa : diorang .. bukan sengaja kiss ..

Ji Hyo : m .. maksud awk ?

Yong Hwa : diorang x couple pon .. Lizzy je yang sukakan Joong Ki ..

Yong Hwa menerangkan apa yang sebenarnya berlaku kepada Ji Hyo .. Ji Hyo seakan-akan tidak percaya dengan cerita itu ..

Yong Hwa : hmm .. macam tuu laa ceritanya ..

Ji Hyo : ye ke ? .. urgh ! saye x patut buat dia mcam tuu smlam ..

Yong Hwa : apa yang awk buat dekat dia ?

Ji Hyo : saya .. saya marah dia .. saye nie terlalu ikutkan perasaan sangatlaa ..

Yong Hwa : hmm .. baik awak mintak maaf kat dia sekarang ..

Ji Hyo : umm .. baiklaa ..

Ji Hyo bingkas bangun daripada kerusinya .. selepas kelibat Ji Hyo hilang daripada penglihatan Yong Hwa , Yong Hwa pergi meninggalkan kelas Ji Hyo dan menuju ke taman belakang sekolah .. dia mula menyanyi untuk menenangkan hatinya sendiri ..


tiba-tiba Yong Hwa dapat merasakan yang matanya basah .. dia mengesatnya ..

Yong Hwa POV
nan .. nan pabo rasseo ..

Bersambung

Labels:

About
Hye . Mirza Syazwana here . Sixteen . Kind of short . I'm just sharing my thoughts and experience in here . Do enjoy reading it and mind leave positive comments on my tagboard . Goodluck .
tagboard
Affiliates
etcetera

View my Insta Profile ?
Instagram
Follow me on twitter ?
Questions
Credits
Layout by mymostloved with script, background and image.